Bor man mitt i naturen så…

…och dessutom har en trädgårdsdamm så får man se ett och annat🙂. Det händer något hela tiden om man tittar en stund.

Idag kom jag ut precis när snoken hade dragit upp en av våra fiskar på gräset ovanför dammen. Jag filmade den men jag vet inte hur jag får in filmer här så jag tog ett par foton också.

Tycker ni det är äckligt så blunda och scrolla . Detta är det så kallade ekosystemet och det är bara gilla läget helt enkelt, för jag kan/får inte lägga mig i det, men det är rätt fascinerande så jag måste bara filma helt enkelt🙂. Naturen har sin gång. Snoken dödar för att han är hungrig och han måste ju få äta sig mätt. I vår damm finns typ 100 fiskar så självklart tar han en av dem. Vi hade 10 fiskar och dom har blivit så många alldeles av sig själva 

20160726_104841 20160726_105955

Har man damm så får man se grodor, paddor, salamandrar, ormar , trollsländor i mängder mm mm.

Idag visade sig fru padda mellan näckrosbladen när vi satt och fikade🙂

20160726_144813

Igår spacklade jag och grundmålade väggarna medan Kalle byggde ett skåp att ha hö och annat i precis utanför hönshuset.

20160725_155322 (1) 20160725_170110 20160725_164137

Idag har jag målat första lagret med våtrumsfärg som är lätt att tvätta rent. Kalle håller på att fnula på bygge av sittpinnar och bänk till värpreden mm. 

Det kommer bli så bra så🙂

16.37 kom det äntligen regn hos oss. Åska också med den drog förbi på behörigt avstånd tack o lov. 15 mm fick vi. Det småduggar lite fortfarande men är nog på väg bort. Dessa 15 mm var väldigt välkomna ska jag säga för det är snustorrt i markerna.

Efter middagen fick vi finbesök på tomten. Säkert ett av rådjuren som fått mat av oss i vintras som ville presentera sina tvillingar🙂. Det blev väldigt suddigt för jag ville inte skrämma dom så jag skyndade mig ut med kameran på förstukvisten . Dom åt ett par blad från äppelträdet men det får dom så gärna🙂.

20160726_181839-1

Imorron ska jag måla allt en gång till🙂

One Response to Bor man mitt i naturen så…

  1. Jassan skriver:

    Isch, för ormar…fast klart dom oxå är hungriga…
    ja jag kan tänka mig att det händer en hel del hos dig runt om o i dammen.
    Tydligen i det snart färdiga hönshuset med.
    Duktiga ni är.😀

    Jag har oxå fått rådjursbesök som visade upp sitt lilla kid…åh så gulligt.

Kommentera

