Igår…

…handlade vi grejer till bygget så som gångjärn, mer färg mm. Sen trodde jag vi skulle åka hem och fortsätta jobba, men Kalle föreslog en biltur och lite vilodag. Det tackade jag ju inte nej till. Vi har ju semester och gör som vi vill😀.

Vi åkte upp till Väddö gårdsmejeri och tog en fika och kikade runt lite. Man kan beställa köttlådor på 14 kg styckat som man kan hämta i slutet av varje månad. Få se om vi testar det nån gång. 155 kr per kilo kostar det

Vi åkte in på trädgårdshandeln som ligger nära där. Men vi hittade inget av intresse för nu. Det var mysigt att bara gå runt och kolla på allt, och få lite idéer.

En skön dag med skönt väder. Det kom en liten regnskur vid 17-tiden men den var snabbt över och gav oss 3 mm. Nu har vi fått sammanlagt 17 mm regn på våra 2 första semesterveckor . 

Vädret har varit helt otroligt fantastiskt och jag hoppas på samma lika de 2 kommande veckorna.

Idag har jag målat skåpet en gång till plus taket och grundmålat dörren som blev färdigbyggd idag . Dörren går in till hönsen från verkstan. Vi ska sätta i fönster i dörren och så ska den målas och på med handtag. Imorron kommer nog mattan som vi har beställt för dom har mejlat att dom är på ingång och kommer ringa för att bestämma leveranstid. Det kommer bli matta i botten på skåpet också. Jag har förhoppning om att vi kommer få kycklingar så småningom och då har jag tänkt att det utrymmet ska bli till mamma höna och hennes småttingar till att börja med🙂. Jag har nu beslutat att vi skaffar 6 hönor och en tupp för sen blir dom nog fler av sig självt, precis som våra 10 fiskar som blev typ 130 hehe.

20160731_110459 20160731_154158

Igår kom Wilma och levererade denna på golvet i vardagsrummet. Död tack o lov. Jag berömde henne men sa att vi precis hade ätit och så la jag ut den på berget. Hon åt halva sen fick Siri ta över och när hon var klar kom de vidriga mördarsniglarna och tog hand om resterna. Ekosystemet funkar rätt bra här🙂.

20160730_192008 20160730_192056 20160730_192058 20160730_203326

 

 

One Response to Igår…

  1. Jassan skriver:

    Ska bli så spännande med dina höns sen.
    Så duktiga ni är på att fixa.
    Snälla katter har ni oxå, som kommer med middag hela tiden hehe. 😉

Kommentera

