Igår…

blev Malin certifierad fallskärmshoppare, så nu kan hon hoppa så mycket hon vill och har råd med😀. Strongt jobbat!!

Att falla fritt i 200 km/tim från 4000 meters höjd till 1400 ( tror jag det var) innan man fäller ut skärmen är inget som jag ens skulle fundera på att prova på Huvva!!!

Igår kom min bror ( tyvärr utan svägerska för deras ena hund var sjuk ) och min syster och svåger för den årliga syskonträffen som denna gång hölls hos oss.

Det är ganska ”lustigt” , vi har haft superväder i 3 veckor medan min syster haft skitväder mest hela tiden. Så igår tog hon med sig mulet och regn till oss. Det regnade inte jättemycket så vi behövde inte gå in eftersom vi har paviljongtak på altan och det var 20 grader men ändå rätt lustigt att idag när dom har åkt hem så är vädret strålande igen :) 

Mamma bjöd på lunchbuffé till oss för att nästan alla vi fyller jämnt i år så det blev våran födelsedagspresent från henne😀. Tusen tack :) 

Kalle åkte iväg på förmiddan och hämtade den förbeställda buffén på CityGross

Den var jättegod med god potatissallad till. Kan rekommenderas. Typ halva priset mot Ica Flygfyrens och mycket mer inbjudande presentation än vad dom hade. Det är dyrt nog ändå om man säger så

20160806_123610 20160806_123643

 

Ja sen åt och drack vi typ oavbrutet diverse grejer tills det var dags för middagsgryta. Den åt vi inne för då hade det blivit lite kyligt plus att det var flygmyreinvasion på altan. Vi hade det jättemysigt och jag åt massa fel denna helg så nu blir det tokskärpning ( men gott var det ;P ). Jag har 4-5 kg viktuppgång att ta tag i för jag vill ner i förra sommarens vikt igen. Såååå SKÄRPNING !!!!

Nu verkar det va dags för lite hönsgårdsjobb tycker jag det låter som så bäst jag går ut och hjälper till. Ingen rast ingen ro🙂

 

2 Responses to Igår…

  1. Jassan skriver:

    Grattis till Malin.
    Oj det såg mumsigt ut.
    Jobba jobba jobba….full rulle på er som vanligt. 🙂

  2. Gunvor skriver:

    Grattis dottern!
    Så läcker buffé – synd att CityGross ligger så långt bort! Alla carteringfirmor i Norrtälje är ruskigt dyra.

Kommentera

