Har man en …

arbetsmyra till man så blir det ingen rast och ro när främmandet har åkt hem. Nix pix, det fanns ju massa timmar kvar på dagen så här skulle den stora häggen sågas ner så att hönsgården kan byggas. Motorsågen gick självklart sönder, men den är gammal och skruttig och kostar troligen lika mycket att laga som en ny kostar , så en ny införskaffades idag. Men det var igår det skulle sågas så Kalle sågade massor för hand och jag släpade ner allt till vägen och la det i en stor hög. Slit och släp😉. Det som står kvar nu ska tas med den nya motorsågen.Det var segt att handsåga för träden är så blöta i stammarna .20160807_171709 20160807_171808 20160808_092145

Idag åkte han över till grannen för att hjälpa henne med slykapning och lite trädbeskärning så han var borta ett par tre timmar och efter det åkte vi för att köpa sågen och lite annat. Anna-Lena som han hjälpte är ju keramiker som har lagt ner verksamheten så hon hade sagt att jag kunde komma och välja något av det som fanns kvar i butiken. Jag valde 4 kaffekoppar 20160808_170832 av samma serie som jag har, för 4 koppar har gått sönder genom åren. Det finns fortfarande grejer kvar där och det är 50% rabatt på alla grejer.

Det kom en hastig regnskur när vi kom hem så det blev blött på arbetsbänken och slirigt på kaningårdstaket där Kalle ska stå och såga, så vi tog ledigt🙂. Klockan var i alla fall så pass mycket att det kändes onödigt att släpa fram allt. Vi startar på ny kula imorron förmiddag om vädret tillåter. Om det regnar kan jag fortsätta måla hönshus .

Min bäbis tycker att det är väldigt skönt att främmandet har åkt hem😉

20160808_123928 20160808_123927 20160808_123909

 

 

One Response to Har man en …

  1. Jassan skriver:

    Haha, ja så typiskt att motorsågen pajade…sååå typiskt. Eländes skit rent ut sagt. Jag känner igen det där.
    Men oj så ni arbetar, inte illa.
    Gosiga Denniz då.😀

Kommentera

