Förberedelser inför katthemsloppisen

Denna dag som lördag är ägnar jag mig åt loppispyssel.

Jag har bakat 2 kladdkakor och en långpanna med krusbärskaka och ska straxt vispa ihop kladdkaka nr 3 av 6. Dom måste svalna och kylas ner i kylskåpet innan jag kan få över dom på ett fat och in i frysen så jag gör bara en i taget. 

20160820_115902 20160820_115944

Under tiden sydde jag några råttor som jag ska fylla ikväll framför TV:n

20160820_141640

Jag ska göra iordning ett gäng stora tändsticksaskar med våra katthemskatter på också men några såna har jag inte hemma. Får köpa det imorron.

Tänk att nu när näckrosbladen börjar vissna, då kommer flera knoppar .

20160820_125348-1 20160820_125348

Jag hade gärna sett fler blommor under sommaren men det är ju trevligt om det blir lite blommor nu när hösten är på antågande. Den nya vita har en knopp nu🙂. Hoppas den slår ut och är så där vacker som bilder visar.

Sommarvärme och sol kom tillbaks lagom till helgen vilket vi tackar för för i veckan har det varit ruskväder (vilket är bra för svampen i skogen )

Nästa lördag och söndag är alla välkomna på loppis/öppethus 10-15 på katthemmet

32_Öppet-hus-aug-2016

 

2 Responses to Förberedelser inför katthemsloppisen

  1. Jassan skriver:

    Mums med kladdkaka.😛
    Duktig du är som jobbar lördagar med.
    Åh, så fint med näckrosor! 😀

  2. Margareta Endahl skriver:

    TREVLIGT arbete du har ,, alla har vi våra egna saker att pyssla med.. och du jobbar för katthemmet .. så trevligt.. hoppas det finns kladdkaka kvar att smaka när jag kommer .. någon av dagarna .. ska bli trevligt att se er alla igen ..

Kommentera

