Skönt med helg..

Efter 12 dagars arbete på raken var det skönt att det blev helg igen för jag har ont i hela kroppen , mest rygg och vänster ben som vanligt. Jag äter ju en svag dos av statiner och jag tror det är orsaken. Ska till läkaren för nya prover i slutet på september. Ska fråga om jag kan testa utan ett tag igen. Mina kolesterolvärden skjuter snabbt i höjden när jag håller upp, så troligen får jag bara bita ihop. Nu känner jag ju inget när jag jobbar som förr, men i vila och i sängen gör det rejält ont så det är därför jag vaknar mitt i natten som att nån slår in en machete i höften när jag råkat lägga mig på vänster sida, och sen är det omöjligt att somna om. I natt hade jag höjt både huvud och fotända i sängen så då hade jag tydligen hållit mig i ryggläge och fick sova färdigt. Testar mig fram för bästa resultat. 

Morgonen började med trevligt vägmöte hos närmsta grannarna . Vi är ju bara 5 hus i vårat område så vi är inte så många .

Sen åkte vi och handlade. Jag ville ha växter till hönsgården så att dom hinner rota sig innan hönsen kommer till våren. Måste näta in dom så inte kaninerna tuggar i sig allt, men till våren tar vi bort nätet för att se om dom gnager på dom.

Det blev en rosa ölandstok och en röd vinbärsbuske… till å börja med

20160903_142859 20160903_142905

Så fanns det ju massor med olika gräs som var jättefina. Vi köpte denna som ska stå ovanför dammen . Bygger på med växter vartefter så det blir en liten lummig trädgård där till slut  ( förhoppningsvis )🙂

20160903_142839

Den nya näckrosen för i år håller på att leverera en blomma just nu. Den slår nog ut helt imorgon förhoppningsvis. Det blir en stor vit blomma🙂

20160903_143232

Sen har det dykt upp ett par blommor alldeles av sig själv i och bredvid dammen 

20160903_143116 20160903_143123

Buddlejan på framsidan drar till sig diverse vackra fjärilar. Funderar på att flytta den till dammens trädgård också så vi ser den, för vi är aldrig på framsidan av huset .

20160901_162201

Vi köpte ju 2 fackelblomster i början på sommaren och dom har blommat ända sen dess😀

20160903_143142

 

 

One Response to Skönt med helg..

  1. Jassan skriver:

    Så fint med alla växter. Härligt.😀

Kommentera

