Det händer inte så mycket…

…att skriva om. Helgen har varit skön för vi hade inget inbokat denna helg så Kalle håller på att klyva veden som blev efter Häggen som han sågade ner för att bygga hönsgården. Ibland måste man offra träd och annan växtlighet tyvärr. Häggen gick rätt hårt åt lillstugetaket så det var bra att få bort den. Jag skulle måla lite i hönshuset men det kom av sig. Jag vet inte , men jag har ingen arbetslust alls så jag har mest skrotat runt och tvättat o diskat o plockat som vanligt. Sen har det ju varit underbart väder hela helgen så jag hamnar lätt i stirr på altan haha

20160911_135447 20160911_140657

Sen när vi har höns så kommer jag väl aldrig att komma mig för att göra nåt annat än att sitta där på min altan och glo .

Igår var vi ut en sväng i skogen men det är tunnsått på svamp även i år i våran skog. Hoppas trattisarna kommer snart i alla fall. Vi har ju haft vääääldigt mycket trattisar varje år, men förra året var det helt dött av nån konstig anledning . Några KarlJohan och ett par andra soppar hittade jag och Kalle 2 trattisar det var allt. Norr om Norrtälje finns det tydligen hur mycket som helst har jag fått veta. Vi får väl åka till nån annan skog om inte våran skärper sig.

20160910_120200 20160910_120142

Äntligen har vi fått en vagn att köra alla urtunga bajssäckar till soprummet. Det spar mycket på våra stackars kroppar som är rejält slitna efter flera års städande och kånkande på jobbet. Det är många hundra kilo bajs och strö  per månad som ska ut i soprummet. 20160905_151325

7 år har jag städat där nu och jag lovar att det sliter. Vagnen är jättebra🙂

Nä det har inte hänt ett skit att berätta om så tack för denna gång 

20160910_111256

3 Responses to Det händer inte så mycket…

  1. Jassan skriver:

    Att städa o diska o plocka i ett hem tar tid det med….ett evighetsjobb lixom.
    Fina bilder, kan tro du kommer ha kul med hönsen…dom är faktiskt roliga djur hihi
    Ni hade ju kunnat använda en skottkärra i brist på annat till kattbajsen?! Men den lilla vagnen är ju söt o fungerar ju säkert super nu.

Kommentera

