Tur det är helg och ledigt från jobbet så jag kan göra samma sak hemma , nämligen STÄDA. 

5873_10200703454942566_608933546_n

När jag blev arbetslös från mitt jobb efter 13 år  som montör och lödare då företaget flyttade produktionen utomlands 2009 så sa jag att jag kan ta vilket jobb som helst…utom städjobb för städa är bland det värsta jag vet. Nu har jag arbetat i 7 år som städare på hundcenter som det var först o sen kattcenter. Tack vare katterna går det an, för jag städar mest på pensionat och omplaceringssidan där det bor katter som tycker om att bli gosade med och gillar att jag kammar dom och fixar med dom…när jag hinner vill säga. 

Nu har vi äntligen telefontid 14-16 ( ska kanske ändras till 13-15 ) istället för 10-18  så då hinner jag mer med pälsvård på de katter som vill vilket jag tycker är viktigt att göra på pensionatsgäster…om det inte är väldigt mycket kunder och disk o tvätt för då hinner jag inte riktigt. Jag har hand om utegården också där hemlösingarna får vara dygnet runt och det blir mycket att städa där nuförtiden så timmarna räcker ibland inte till. Ibland får jag städa 5 bås på nya sidan också när Sofia är ledig ,så då är jag rejält trött när jag går hem. 

Men så kom då helgen och då började jag dagen med att slamsuga dammen och rensa bort massor med undervegetation  som har spridit sig som en löpeld i år. Bilden i mitten är bara en bråkdel av det jag tog upp. Delvattenbyte på ca 40-50% blev det också så nu är dammen förberedd för kommande vinter. 

20160917_091015 20160917_094010 20160917_112254

Utsiktstornet tog jag upp nu för det har blivit väldigt mycket alger i det och innan det blir för kallt i vattnet. Fiskarna får klara sig utan det till nästa år.

Jag har inte sett några yngel på ett par år, men det hade vi visst för denna krabat hade åkt med växterna upp och dött på kuppen😦

20160917_120146

Ja sen var det bara sätta fart med dammsugning och skurning av badrum och golv, tvätt och häng , o så laga middag,  så hela dagen har jag varit igång och nu är jag trött.

Jo då Kalle har också varit igång. Gräsklippning och fix i hönsgården plus lite tvätthäng . 

Vet ni…imorron är det söndag och då ska vi åka med ett lass till tippen och så handla och sen tänker då jag inte göra ett skit mer den dagen🙂. 

Idag var det 14,5 grader och fint väder så det är jätteskönt fortfarande🙂

3 Responses to

  1. Karin nyblom skriver:

    Visst är livet roligt!! Städa tvätta laga mat….. Vecka ut och vecka in. Men det blir bättre när du blir pensionär, det är så skönt.ha en bra söndag!!

  2. Jassan skriver:

    Puh! Nu måste jag gå o vila,för jag blev helt slut bara av att läsa vad du gjort idag.

Kommentera

