3 månader kvar till julafton, men …

…2 månader och 3 dagar kvar till det blir Disneytajm här hemma😀. Då ska allt fram igen , för i år är det 1:a advent den 27:e november. 

Meeen, än så länge är det en superskön höst med härliga temperaturer. Idag är det mulet men skönt. 

Jag har sovit jättedåligt under en period för jag drömmer otäcka mardrömmar och vaknar kallsvettig och då har jag ont i kroppen och kan inte somna om, så denna helg blir en vilohelg för återhämtning. Det är mycket som rör sig inne i mitt lilla huvud. Jag tycker det är otäckt hur det har blivit i vår värld och i vårat fina land och det oroar mig mycket. Det finns så fruktansvärt mycket ondska och det blir bara värre och värre. Människan är ett förbannat odjur som förstör allt som skulle kunna vara så fantastikt !!😦 . Inatt drömde jag ingenting och fick sova klart ( skööönt). Imorron ska vi hälsa på mamma och få lite mat i magen. Hennes höftoperation har gått superbra  :). 

Vi har ju en rådjursmamma med tvillingar här nästan varje morgon och det är så mysigt att se dom så trygga hos oss. Dm skuttar runt buskarna och busar alla tre. 

Men ett djur som jag verkligen skulle bli lycklig över att få in på vår tomt är igelkott. Har aldrig sett någon här tyvärr.

Dom är ju så himla söta. På vårat landställe som vi hade i Enköping kom en kotte och fick kattmat av mig och sen knatade den vidare till grannen och fick pannkaka🙂

008nf282 uiumn ( lånat foton på nätet)

 

 

 

 

 

 

One Response to 3 månader kvar till julafton, men …

  1. Jassan skriver:

    Oj….jahap, då är det snart Jul igen…

    Intressant att du ser vad som sker på våran jord….inte alla som gör det. Många är så positiva o har sådant hopp inför varje val som dom tror ska lösa alla världens problem.
    Men det är väldigt skönt att det finns några snälla människor kvar såsom du.
    Det känner rådjuren av…så gulligt att du får se dom nästan varje dag.
    Igelkotten vill jag oxå gärna ha hit…..undrar vart dom håller hus?
    Likaså ekorren.

    Så bra att din mamma mår bra!!!

Kommentera

