Äsch…allmänläkare alltså…

…Först ska jag säga att jag avläste det sk FHtestet lite fel igår när jag blev nojig då doktorn sa att jag hade SKYYYYHÖGA värden. 

Frågorna gällde om mina familjemedlemmar hade opererat hjärtat eller fått infarkt eller dött av hjärtat före 55 års ålder. Svaret blev ju då ”bara” min älskade syster Åsa  001som dog av en infarkt månaden innan hon skulle fylla 48 år och då blev resultatet att jag troligen inte har FH.

Jag bad ju att doktorn skulle posta mina provsvar så jag fick läsa själv och jag anser att han skrämde upp mig helt i onödan.

Visst är mitt totalkolesterol högt på 8,7  ( ref värde 3,9-7,8 )

Men det goda HDL är skyhögt vilket är jättebra 4,2  ( ref värde 1,0 – 2,7 ) allt över 2,7 är bonus

Det onda ligger inom ramen 4,2  ( ref värde 2,0-5,3 )

Triglycerider perfekt 0,79  ( ref värde 0,45-2,6 ) 

Så va sjutton hetsade han upp sig över. Han ska ha jobbat på hjärtavd på karolinska och har inre organ som specialitet. Hmmm…..

Känns som jag kan mer än vad han kan i ämnet haha

Nåväl, jag har hittat ett hälsopreparat  som heter Redasin som jag tänker prova istället för statinerna som jag har ont av och så håller jag mig borta från ägg i alla fall i en månad  så får vi se. 

Man kanske skulle sadla om till läkare på gamla dar haha.nrioavez_400x400

One Response to Äsch…allmänläkare alltså…

  1. Jassan skriver:

    För mig är detta rena rama grekiskan, men du verkar ju ha superkoll. Så varför inte? Kanske dags att byta yrke? hihi

Kommentera

