Så blev jag sjuk lagom..

…till min 60-årsdag så här ligger jag mest utslagen framför TV:n med feber och ont precis överallt😦 . Jag kände att jag måste sätta mig upp en stund och då passa på att berätta om fina presenter som har hängts på dörr och ställts på förstukvist. Man blir ju varm om hjärtat faktiskt🙂

Morgonen började med att maken väckte mig med present🙂

Jag fick presentkort av honom och ungarna på Jennys Dagspa precis som jag hade önskat plus trisslotter. Jenny hade skickat med ett paket också🙂 . Måste fråga henne hur jag använder produkterna😛

20161006_060858 20161006_111529 20161006_111536 20161006_060902 20161006_062630

Min arbetskompis Sofia hängde ett fint blommigt paket på dörrhandtaget och skickade ett sms att det hängde där. Nyfiken som jag är så kravlade jag mig upp ur sängen. En superskön morgonrock fick jag. Tusen tack , den är jättemjuk och skön🙂. Själv hade jag bara en tunn morgonrock, så nu till kommande vinter blir denna perfekt🙂

20161006_091120 20161006_091418

Så kom ett till sms från en av våra volontärer som heter Marie-Charlotte. Jag har ställt en grej på förstukvisten skrev hon. Det var den vackra Cyklamen och så hörde jag en bil stanna och åka och det var postbilen som hade ställt en blombukett och en liten hund från bror o svägerksa där , plus att dom lagt dagens post under vilket jag tackar för för vi har 700 meter till brevlådan.

20161006_095853 20161006_111645

Bland posten låg ett kort från lilla mamsen med blomstercheckar i…fast jag redan hade fått present då vi hade syskonträff. Tusen tack🙂. Det ska bli en ny Orkidé för pengarna

20161006_110759

Sen har jag fått en herrans massa gratulationer på facebook och ett par grattiskort i brevlådan , så det blev en bra dag trots sjukdom och att maken inte är hemma förrän runt kl 21 eftersom han jobbar sent på torsdagar och dessutom är kattvakt . 

Jag fick ju 5 veckors onsdagslotto från svägerska o svåger förra helgen också  :) 

Jag ska inte ha något kalas,  för jag är egentligen inte mycket för att fylla år och 60 är ju inte direkt nån speciell ålder tycker jag. 25 , 50 , 75 och 100 kan man fira ordentligt.

Men om jag tillfrisknar snabbt så ska vi ha lite födelsedagsfika ( eller vad det nu blir jag vispar ihop ) och tjejpyssel bara vi 4 pysseltjejer på lördag. Det tycker jag är alldeles lagom.

7 Responses to Så blev jag sjuk lagom..

  1. Harry skriver:

    Grattis på födelsedagen!
    Gertrud o Harry

  2. Jassan skriver:

    Ojojoj!! Så många fina vänner du har som ger dig så fina presenter! Krya på dig! 😀

    • carislotta skriver:

      Tack jag ska försöka bli frisk till lördag 😊

      • Anne björndahl skriver:

        Kära Lotta!Grattis!!Jag har följt din blogg i många år den är jättekul!Jag mår hyfsat men är tyvärr sjuk sedan2 1/2 år i min grunsjukdom.Har ett ganska bra liv ändå!Har blivit mormor för 3 år sedan och en ny unge på väg!Krya på dig o ha det bra!Hälsa Kalle!Kram Anne Björndahl😘❤️

      • Jassan skriver:

        Jag håller timmarna för att du ska må bättre imon. Panodilsvartvinbärsthé är kanon för förkylningar! Det är gott o man blir bättre o även piggare! 😀

      • Jassan skriver:

        Tummarna menar jag ju…inte timmarna…hehe

Kommentera

