Efter drygt 3 månader ..

..fick jag svar från Färdtjänst.

Jag skrev ju och klagade på att dom höll på att köra min mamma till fel ställe när hon skulle hem till oss och inte kunde hämta henne för hemfärd för att våran adress inte fanns. Dom har tjafsat flera gånger och i midsomras slutade det hela med att Kalle skjutsade hem henne istället eftersom dom hade åkt till Björkö igen och mamma skulle behöva beställa en ny bil. Ja ni som läser min blogg kommer säkert ihåg detta.

Så här svarade dom alltså drygt 3 månader senare :

Hej

Vi vill börja med att be om ursäkt för att det har tagit så lång tid innan du får svar från oss.

När jag tittar i vårt adressregister som används vid bokning av Färdtjänstresor ser jag att Västergärdet 17 endast finns på Björkö. Jag har nu skickat detta vidare till de som jobbar med vårt adressregister och ber dem lägga in er adress Västergärdet 17 i Grovsta. Att adressen saknas i vårt trafikledningssystem är troligtvis orsaken till att det har blivit missförstånd och att felbokning har skett. 

Vi är ledsna för de problem detta har orsakat er. Vi hoppas att din mammas resor med Färdtjänst från Västergärdet i Grovsta kommer att gå bra framöver.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Den adressen på Björkö existerar inte överhuvudtaget då jag söker så då skrev jag till Taxi Norrtälje och frågade om dom kunde vara jättebussiga att hjälpa mig .

Så här löd mitt mejl :

Hej!

Jag skulle vilja fråga om en adress som färdtjänst envisas med att vilja skjutsa min gamla mamma till när hon beställer resa till Västergärdet 17 i Grovsta.
Dom säger att det bara finns EN Västergärdet 17 och det är på Björkö och det har varit tjafs flera gånger nu. 
 
Jag mejlade dom i midsomras då hon höll på att hamna fel .
Som tur var hade hon sitt barnbarn med sig som frågade vart chauffören  var på väg .
 Mamma är 92 år .
När hon sen ringde för att boka en resa hem så vägrade dom komma till oss eftersom vår adress inte fanns ???!!!! Det slutade med att min man  som som tur var inte hade druckit någon alkohol skjutsade hem henne 7 mil. 
 
När jag googlar på vår adress både som Norrtälje och som Björkö så kommer vårat hus upp som enda alternativ men färdtjänst svarade så här idag,  typ 3 månader efter jag skrivit till dom :
Min fråga är alltså : Finns det en adress som heter Västergärdet 17 på Björkö? Jag kan inte få fram någon sån. Tacksam för svar MVH Lotta Andersson Caris 
Jag skickade med färdtjänsts svar till NT Taxi
 
Jag fick svar morgonen efter från Norrtälje Taxi :

Hej Lotta

 

Vi kan inte heller hitta Västergärdet 17 på Björkö, endast i Grovsta.

Varken på våra vanliga kartor eller via kommunens karta, som vi också använder dagligen.

 

Med vänlig hälsning

Gittan

 

NORRTÄLJE TAXI AB

Så nu har jag mejlat Färdtjänst igen :

Det skulle egentligen vara intressant att åka med i den bil som ska hitta västergärdet 17 på Björkö eftersom det inte finns nån sån adress överhuvudtaget när man söker på eniro.se  eller hitta.se
Det enda som kommer upp där är vårat hus i Grovsta. Men ni sitter i Estland va? 
 och ett mejl till :
Hej igen!
Nu har jag pratat med taxi norrtälje dom säger att det inte finns någon adress på Björkö som heter Västergärdet 17 i Roslagen så ni kan vara snälla att ta uppdatera era adressregister .Det finns alltså enbart en Västergärdet 17 och det är i Grovsta och inget annat.
Mvh Lotta
 

 

 

4 Responses to Efter drygt 3 månader ..

  1. Jassan skriver:

    Asgarv!!! Jajamensan, klart dom sitter i Estland haha.
    Tråkigt att det ska vara så krångligt jämnt. Hoppas det blir bra till slut.

  2. carislotta skriver:

    Ja telefonväxeln finns i Estland eller Polen och därför borde dom lyssna på oss som faktiskt bor här kan jag tycka

Kommentera

