Björn har fångats på bild i vår skog

bjorn

Fick veta ikväll att en björn har fångats på bild av uppmonterad åtelkamera i vår skog. Den sitter ca 45 min promenad på Roslagsleden från vårat hus. Det var jaktlaget som hade sett fotona.

Jag hoppas att den var på väg bort från oss för jag tycker det är lite läskigare med björn än med varg eller lodjur. Vi får föra oväsen när vi ska leta svamp nästa helg då Emil kommer.

Fick höra av grannen att hans föräldrar hade sett den för nån vecka sen på en åker nästgårds.

Jag såg en film på facebook där en man överraskades av en björn som gick rakt mot honom men när mannen visslade så vände den och lufsade iväg. Jag får väl lägga upp en redig busvisslingssalva helt enkelt.

Björnen är ju också rätt så skygg så den går ju inte till anfall om den inte behöver utan håller sig nog på behörigt avstånd om vi väsnas.

Har vi tur kanske den bara vill smaka av det vi har i korgen🙂

50d209afdb08b0569d419b5b987bac32

Jahapp, imorron blir det till att jobba igen för nu är jag feberfri sen igår morse. Vi har veterinärdag så det kommer att vara ordentligt rörigt för jag såg att det var många inbokade för kastrering. 

3 Responses to Björn har fångats på bild i vår skog

  1. Kajsa skriver:

    Åh fy f-n….. Tur att Du kan busvissla =)

  2. Jassan skriver:

    Oj en björn!
    Jag som blir orolig bara jag ser räven smyga på min tomt…hua.

Kommentera

