Mammakatten i katthemsbloggen..

…fick 4 ungar så dom fick jag äran att pyssla om i morse. Mamman som Cecilia har döpt till Monica är jättego och spinner så fort man tittar på henne. Nu var det ju svårt att få till några bra foton på ungarnas ansikten men här är dom i alla fall🙂. En duktig mamma är hon. Hon lät mig lyfta ungarna så jag kunde byta filtar och greja. Undrar vem som dumpat den goa katten. Eller vem som saknar sin okastrerade, omärkta goa katt???

20161010_092950 20161010_092959 20161010_093045 20161010_093342 20161010_093606

Full rulle som vanligt på veterinärdagar har vi haft idag. Det är väldigt struligt för oss städerskor så disk av skitiga toalådor och tvätt av smutsiga filtar får vänta till imorron. På fredag kommer Silvia igen och då är det ännu fler som ska kastreras såg det ut som på bokningslistan. 

Jag känner av att jag har haft feber och grejer för det var trögt att jobba idag och jag blev lätt irriterad, men imorron är en ny dag.

Lilla Tummelisa kommer jag inte ihåg om jag har skrivit om tidigare. Hon var hälften så stor som sina syskon då hon föddes men en tuff tjej är hon och hon har kastrerats långt efter sina syskon. Man misstänkte att hon kunde ha hjärtfel eftersom hon var så liten och klen, men nu är hon undersökt och det var inget fel på hjärtat. Det blev nåt knas vid kastreringen så Silvia fick fixa till det gången efter. Det är fortfarande nåt som inte är riktigt som det ska, men jag tror dom avvaktar till på fredag så kanske det har ordnat upp sig. Tummelisa är ju en överlevare av rang så det löser sig🙂. Hon är pigg i alla fall, men kan inte adopteras förrän allt är som det ska. 

20161010_103515 20161010_103605

5 Responses to Mammakatten i katthemsbloggen..

  1. Jassan skriver:

    Ja, det är tur det finns människor som ni som driver katthem o räddar alla dessa små liv.
    Vilken tur!!!
    Ni gör ett fantastiskt jobb.
    Stor kram till er alla. 😀

  2. Karin Nyblom skriver:

    Vilka gulliga små kissar tänker ofta på dig hur bra du har det som får gosa med dom, men så kommer jag ihåg hur jobbigt det var…hoppas du tar det lugnt och blir riktigt frisk snart. Det är så kul att läsa vad du skriver. Har ni hittat nån svamp? En kompis till mig bor i Färila hon hade hittat över 10 kilo.nu väntar sängen sov så gott och hälsa alla. Kram

Kommentera

