Om gårdagen..

..var rörig på jobbet är det inget mot vad det var idag. Jisses va med folk det dök upp och det precis när Cecilia skulle sitta i möte med Agria och telefontiden började. Gigantiska högar med tvätt och disk plus det vi inte kunde diska och tvätta igår. Katter som adopterades och bokades och katt som kom för omplacering. Plus dessa människor som ringer och blir förbannade för att det stryker omkring en katt som verkar hemlös och det dom blir förbannade på är inte de som inte bryr sig om sin katt utan oss som har överfullt och en lång kö. Jag klarar inte av dessa samtal för jag blir så förbannad. Vi KAN INTE ta emot fler katter!!!!

Katthemmet är en ideell förening som hankar sig fram utan bidrag från kommun , polis eller länsstyrelse . Man hankar sig fram ekonomiskt tack vare stödmedlemmar och faddrar och loppisar och volontärer, så sluta kräv av oss att vi SKA ta hand om alla katter annars avlivar ni dom. Kvinnan som ringde idag ville inte lyssna alls på vad jag hade att säga först och då har jag bara lust att lägga på luren. 

Det jag försökte säga eftersom katten var social och kelig var att den kanske inte alls är hemlös, utan går hem till sig varje kväll så jag försökte få damen att lyssna på mitt förslag att sätta på den ett halsband med ett meddelande att om den går hem så ska ägaren kunna läsa att man ska ringa telefonnumret för att tala om att katten är hemma och ingen har saknat den eftersom den kommer hem varje kväll.

Plus att dom kan ta katten till katthemmet eller veterinären eller polisen för att kolla om den har ett chip. Till slut lyssnade hon och vi kom överens om att hon skulle börja med att göra detta och sen kunde hon ringa igen om ingen hörde av sig, så fick vi komma på nåt annat, men jisses vad jag inte klarar av såna samtal. Jag sa till henne att vi får flera såna samtal per vecka så hon var inte ensam vilket hon först verkade tycka. Men jag var snäll hela samtalet🙂

Jag fick födelsedagspresent av Cecilia och Janne idag. Tack så mycket  !20161011_171349 20161011_171406

3 Responses to Om gårdagen..

  1. Jassan skriver:

    Exakt detta problemet har jag velat lösa!
    Hur får man folk att förstå vad ett katthem är för något??????????
    Många tycks tro att katthem är ett ställe man kan lämna in en katt på bara sådär.
    Att katthemmen finns till för dom som har tröttnat på sina katter eller alla de katter som bara springer omkring o antingen är hemlösa eller bara en grannkatt som hälsar på.
    Oavsett vilken katt man vill bli av med så tror dom att katthem är ett företag som har gott om plats o kan närsomhelst på dygnet o året om ta emot en katt….ja t.o.m hämta den hur långt bort man än bor.
    Så hur får man folk att förstå vad ett katthem är för något??
    Och hur får man folk att förstå vad en katt är för något???
    Varför är folk så tröga??????????
    Grrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!

    Otroligt bra att du höll dig lugn….för om någon på ett katthem är sur eller arg så får ALLA katthem dåligt rykte!!….suck.

  2. Gunvor skriver:

    Grattis i efterskott! Jag antar att det är Året för Året?🙂 (Da´n före da´n!)
    Bedrövligt att det är samma sak varje höst, antingen är det övergivna katter eller f.d. övergivna som fortplantat sej men som hittat ett ‘sommarhem’ tills hösten är här igen. Men att först och främst inte kolla märkningen om de hittar en katt och dessutom har mage att ‘hota med avlivning’ om det inte finns plats på Katthemmet, fy f-n för slikt folk!
    Här går några välgödda katter nästan varje dag, men jag antar att det är friare till våran Cessann. Hon å sin sida är väldigt intresserad, men bara på håll🙂 ögongodis! dom får inte komma för nära🙂

Kommentera

