Gammal

Vi hade 2 veterinärdagar i veckan som var , en på tisdagen och en på fredagen och däremellan en tokrörig dag så mitt gamla huvud och min gamla kropp hängde inte med alls . Tur att det kommer helger . 

Så här ser det ut då veterinären är hos oss. Katter står i hela hallen på kö för kastrering. Köket är operationssal och mitt och Sofias lunchrum är på en ströpall på lagret. För mig funkar det när det är 1 ggr per 2 veckor men nu är det väldigt tätt mellan gångerna. Tisdag, fredag och nu på tisdag. Det är jättebra att katthemmet får inkomst absolut !!! , men jag känner att JAG är alldeles för gammal för att greja röran som blir dessa dagar. Jag blir jättestressad av att inte hinna med mina sysslor pga att allt som ska göras med tvätt disk mm som  sker i köket där dom står och opererar och där det måste vara sterilt så gott det går. Jag blir stressad av telefonen eftersom jag i hela mitt liv haft telefonskräck och inte blir det bättre på den fronten när folk ringer och säger sånt som jag inte orkar höra och inte lyssnar på vad jag säger.  Katthemmet skulle behöva ett ordentligt mottagningsrum till veterinärsysslor till att börja med. 

20161014_101253 20161014_101303 20161014_101314 20161014_110257

Emil kom i fredags kväll för han ville kolla om det verkligen inte kommit nån svamp nu.

Lördag förmiddag var vi ut och klippte sly utefter våran väg. Vi skulle mötas kl 10 men närmsta grannarna hade redan gjort en del av vägen för dom är morronpigga och skulle iväg. Nyaste grannarna dök inte upp alls. Kalle och jag fixade en bra bit så nu är det fint och nya grannen får ta sin sträcka själv. Vi höll på i 2 timmar

20161015_104357

När Emil hade vaknat och käkat lite så tog vi en timmes tur i skogen, men det är skralt med svamp. Vi hittade kanske en liter rensad blandad svamp så det blev en gryta till middag som Emil fixade

20161015_143722

Nu är det söndag och vi ska skjutsa hem Emil och passa på att hälsa på mamma som bor nära honom. En lugn och skön dag med andra ord🙂.

Slutligen en bild som jag tycker blev fin på våran senaste mamma med 4 ungar🙂

20161013_100209

One Response to Gammal

  1. Jassan skriver:

    Ojoj,ni har att göra minsann.
    Så jättefin o varm bild på katten med sin unge.

    Jaså är det dåligt med svamp i år…så trist.

Kommentera

