Oj oj oj …

…Jag tror det var rekord på folk denna öppnahus/loppisdag på katthemmet.

Jag sålde grejer i butiken för 24500 drygt och det var kö från 9.50 till 15.30 hos mig. Jag hade som tur var min macka i lådan som jag kunde ta en tugga av nån gång då och då. Försökte vid nåt tillfälle sätta på mer kaffe men någon av tjejerna hade fixat färdigt det för det kom kunder hela tiden😉

Jag har kunnat ha 1000 bollar i luften jämt, men senaste året har den förmågan försvunnit totalt, så det blev lite mycket på en gång när jag har kunder i kassan samtidigt som det står folk snett bakom mig och frågar om katter eller bokningar mm mm. Jag hoppas att ingen tyckte att jag var allt för snurrig men jag höll på att tappa greppet helt en stund måste erkännas, och då upptäckte jag att det var kö både framför mig och från köket bakom mig av nån underlig anledning. Jag försökte snällt be att kön skulle komma framifrån,  så efter en stund var det ordning i ledet igen men lite stön hörde jag för de som stått bakom mig ansåg att det var deras tur som stått en stund fast jag inte sett dom.  Jag tror att det var så att de som skulle köpa kattmat på kampanj som stod i köket tyckte att kön skulle vara därifrån bara därför.

Nåväl, jag lyckades ta mig genom dagen och hoppas på att jag inte gjorde några fel som jag inte själv upptäckte. Kul dock att katthemmet fick in 59.653 kr på en dag🙂

20161029_104948 20161029_105003 20161029_105018 20161029_105021 20161029_105411 20161029_111147

Godnatt. Imorron blir det svampskogen som gäller🙂

Wilma upptäckte helt plötsligt en bra utsiktsplats 

20161029_071504

 

3 Responses to Oj oj oj …

  1. Jassan skriver:

    Ojojojdå….tänk vad bra med nya rekord! 😀

  2. Gunvor skriver:

    Ja det var redig rulle på loppisen igår. Jag hann med att få en signerad kattbok hos den alltid lika glada Suzanne Axell, innan de tog slut!🙂 Loppade vinglas och kaffemuggar. Sen fick jag mej en slurk kaffe med kladdkaka (lika god som alltid!) innan besök på Katteriet och koll på katterna och lotter (bara nitar – katterna vann!). Konstaterade att mitt ‘fiske för reklamsponsring’ till almanackan resulterat i en ruta för Dexologic (sonens företag). Knappt man kom ut med bilen igen för alla inkommande bilar! Grattis till den välbesökta och givande loppisdagen!

Kommentera

