Denna vecka=Ynklig

fc3b6rkyld1_5566f8219606ee3b486c0503

Som jag skrivit tidigare så har ju mina 2 diskbråck i ländryggen kommit tillbaks med påföljd att jag får ischias i vänster ben och väldigt ont i nacken vilket är vanligt när det sitter i ländryggen har jag läst mig till.

I måndags började min hals att svida och det blev bara värre och värre så i onsdags gick jag dum som jag är till jobbet med 38 gradera feber och så in i h—te ont i lederna pga väderomslag plus feber. Jag var en rätt bruten människa då måste erkännas men för att det var ont om folk på jobbet så knatade jag dit i alla fall för att städa min sida och försöka ta hand om liten del av all tvätt. 

Jag höll mig på min kant för att inte smitta ner Janne  eller Catrin som praktiserar där.

Janne sa åt mig på eftermiddan att jag var sjuk och skulle stanna hemma kommande dag. Ja jag hade inga tankar på att göra om samma misstag, för att jobba  med feber, förkylning , huvudvärk, ledsmärta och diskbråck/ischias är inte att rekommendera. 

Igår låg jag nerbäddad framför TV:n hela dan och jag sov i stort sett hela tiden så det var nya program varje gång jag vaknade haha. Jag hade nog rätt hög feber för det brände i skinnet och tjöt i öronen.

I morse var jag feberfri men har huvudvärk och är lite klen.

Det bästa med detta är att jag är i stort sett symptomfri i ländrygg och ben av vilan. 

Det har kommit lite lite snö som ligger kvar på backen. Har sett att det är eländigt bl a Värmland. 

One Response to Denna vecka=Ynklig

  1. Jassan skriver:

    Förkylning o hosta här med. Men har inte råd att inte gå till jobbet…..satt där o mådde skit. Men nu är det bättre. 😀

Kommentera

