Har man sina syskon…

…långt bort blir det inte att man träffas så ofta. 

Nu har jag dock träffat både bror / svägerska och syster/svåger på kort tid🙂

Förra lördagen tog vi en dagstripp tillsammans med mamma till min bror och svägerska i Malmköping. Jag hade legat i feber/förkylning och var inte direkt alert, men denna resa var redan bestämd och det var ju inte så ansträngande att bara hänga med i bilen så vi kom iväg tack o lov. Jag kunde omöjligt smitta längre i vilket fall så. 

Denna helg kom vi iväg till Askersund. Med tanke på hur vädret varit i Stockholmstrakten senaste tiden så hade vi en jäkla tur att det vände lagom till vår planerade bilresa🙂. Det var jättefina vägar hela vägen 20161112_103205. Det tar ca 3,5 -4 timmar att åka till dom så därför blir det inte så ofta vi träffas tyvärr.

Men vi har väldigt trevligt när vi gör det🙂

Vi fick lunch när vi kom och sen åkte vi till en julmarknad på Stjärnsunds gård bildspel2där min svåger arbetar. Dom har över 150 000 höns där, men dom kan man inte gå in till och lika bra var det för jag vill inte se hur dom bor även om dessa har det bra. Nåväl, julmarknad var det…väldigt dåligt med. Inte många bord och inget mysigt ordnat alls. Kajsa sa att förra året var det mycket fler bord och mycket bättre ordnat. Det var snabbt avklarat men jag köpte en liten julklapp där i alla fall🙂

Eftersom Kajsa är delägare i Askersund skoshop så passade jag på att utnyttja söstra mi hihi. Jag behövde ett par vinterkängor och hon plockade fram ett par IceBugs åt mig och saken var biff. Dessa blir skitbra för mina promenader på vinterväg till och från jobbet. Inbyggda dubbar och rejäl sula. Vattentäta och varma.

20161113_152624 20161113_152637

Halkar jag med dessa på fötterna blir nästa steg en :

topro-olympos-rollator-907720-1

Efter denna utflykt åkte vi hem till dom igen och sen åt och drack vi oavbrutet så nu känner jag mig lite så här tx989md_afpw_189x189_2mrpezpf. Nu är det mer än dags att skärpa till mig!!!! Kilona smyger sig på ett efter ett och det är bara jag själv som kan göra nåt åt den saken så SKÄRPNING!!!…men gott har det varit ett tag nu😛

När vi skulle å och lägga oss låg det paket på våra sängar för att vi hade fyllt år🙂. Tack så mycket

20161113_152829

Kajsa och Janne har precis fått sitt andra barnbarn som blidde en kille till. Dom skulle träffa honom idag på em för första gången🙂

Vi fick träffa deras Minoo och deras dotters lilla Nikki. Jättegosiga men Nikki kastar in hela tungan ända upp i bihålan innan man hinner med haha så nu är Lotta snorfri ett tag framöver kan jag lova. Urk!!

20161112_161422-1 20161112_151456

3 Responses to Har man sina syskon…

  1. Kajsa skriver:

    Ja det är synd att vi bor så långt ifrån varandra, Från att ha typ träffats dagligen när vi bodde på ön till att träffas en gång om året…..
    Men när vi träffas är det så mysigt/kul.
    Tack för denna gång❤

  2. Jassan skriver:

    Kul med syskon.😀
    Kanonbra o fina stövlar!!
    Haha, en sådan hund har min brorson oxå…blärk 😉

Kommentera

