Idag har jag döpt

”mina” kattungar🙂. Nu är detta ett foto från förra veckan så dom har faktiskt blivit lite större🙂

Får jag presentera från vänster till höger Minnie , Magnus och Mixie. Mamma heter Monica så namnen måste börja på M

20161109_120547

Idag kan dom hoppa över kanten och ut i gången men det är lite läskigt med stora världen utanför båset så dom stannar än så länge på tröskeln och här är det Mixie som säger tittut idag på morgonen🙂. Idag var första gången jag såg att de visade intresse för blötmaten så jag satte in ett extra fat. Det var smaskens🙂. 5 veckor har de hunnit bli nu.

20161115_095610

 

På tisdagar kommer Maria och Daniel tillsammans med en handledare som heter Ann. Dom kommer för att hälsa på katterna och får oftast gå in till pensionatsgäster eftersom de är tama och gosvänliga. Även omplaceringskatter får dom gosa med. Dom kommer kl 12 och brukar stanna nån timme. Det är bra både för dom och katterna med den kontakten. Daniel gosar med pensionatsgästen Bamse och Maria med pensionatsgästen Skrållan. 

20161115_123946 20161115_123635

Nu regnar all snö bort och det blir svart och geggigt. Det är så trist att det aldrig kan få komma snö och sen att den får ligga kvar. 

One Response to Idag har jag döpt

  1. Jassan skriver:

    Åååååååååååååhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Så söta dom är. kattungarna alltså hihi.😉

Kommentera

