Nu är det dags :)

för julpynt äntligen🙂.

Idag var vi och handlade en massa så dagen bara försvann liksom. Men jag satte upp ljusslinga i kaningårdens tak så nu glittrar det fint i mörkret och vi kan se Hampus skutta runt . Sickan syns inte för hon har inget vitt på sig .Det tog en stund att få upp den för den var 19 meter lång. Kalle fick fixa med stjärnor och elljusstakar i lillstugan och hemma så nu sitter allt sånt på plats och julgardinerna är strukna och upphängda. Resten tar vi imorron för då är det 1:a advent😀. Har jag sagt att jag älskar denna månad fram till o med julafton, sen kan det va för min del för då vill jag direkt ha vår och blåsippor i backen haha.

20161126_165349-1

Wilma klättrade upp på sitt favvoställe för att kontrollera att jag hade satt ljusslingan rätt. Jag fick godkänt🙂

20161126_143810 20161126_143818

Varje dag efter jobbet kryper jag i min pyamas och min supersköna morgonrock som jag fick i födelsedagspresent av Sofia. Wilma älskar den som ni kanske ser på fotona🙂. Hon trampar och trampar och gosar  för den är sååå skööön 

20161125_193800 20161125_193626-1

 

3 Responses to Nu är det dags :)

  1. Gunvor skriver:

    Så fint dina kaniner fått och nu har dom väl fått lite snö också att hoppa omkring i! Wilma får en välbehövlig myspaus i din fina morgonrock efter ett hårt arbetspass på kaningårdstaket🙂
    Inga rådjur som står och påkallar din uppmärksamhet än? Här går bara några strödjur på nätterna men mina gamla vänner ser jag inte till. Dom har nog den stygga jägarn tagit!

    • carislotta skriver:

      Vi har 6 rådjur här. Dom var nog här förra vintern för dom visste precis var dom skulle leta mat. Vi har börjat mata dom med lite pellets sen ett par veckor. Inte för det har behövts direkt. Mer för att det är mysigt att ha dom här 😊

  2. Jassan skriver:

    Puh! Vilken tur att Wilma godkände det hihi 😉

Kommentera

